7 ترند تحول دیجیتالی صنعت در آینده نزدیک

در این مقاله به اطلاع‌رسانی 7 ترند تحول دیجیتالی صنعت در آینده نزدیک خواهیم پرداخت. زیرا طبق آخرین تخمین‌های گارتنر، تا آخر سال 2023، 40 درصد از سازمان‌ها تجربیات مجازی را با تجربیات فیزیکی ترکیب می‌کنند. این بهره‌وری کارکنان و دسترسی به مشتریان را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، تا سال 2024 شرکت‌های صنعتی با ترکیب “فناوری‌های خود مدیریتی” با “فرآیندهای عملیاتی بازطراحی شده”، هزینه‌های عملیاتی را تا 30 درصد کاهش خواهند داد. ضمن آنکه تا 2025، بیش از 50 درصد از شرکت‌ها از یک گزینه ابری توزیع شده استفاده خواهند کرد.

انقلاب پنجم یا صنعت 5.0، علاوه بر افزایش رقابت از طریق دیجیتالی شدن و فناوری، بر ارتقای پایداری و پیش‌نیاز‌های رفاه اجتماعی و فردی تاکید دارد. این داده‌ها یک واقعیت را نشان می‌دهد و آن این است که تکامل در صنعت به طور فزاینده‌ای وجود دارد.

1. سرمایه گذاری در تحول دیجیتالی صنعت به رشد خود ادامه خواهد داد

سرمایه گذاری جهانی در تحول دیجیتال، رشد قابل توجهی خواهد داشت. خدمات مالی (شامل بانکداری، بیمه، امنیت و سرمایه گذاری) بخشی خواهد بود که بیشترین سرمایه گذاری را در تحول دیجیتال انجام می‌دهد. با این حال، سرمایه گذاری‌های عظیمی‌ در ساخت رباتیک برای صنعت و انواع بخش‌ها مانند انرژی یا تولید انجام خواهد شد.

2. فرصت‌های قابل توجه اینترنت اشیا (IoT) در تحول دیجیتالی صنعت

طبق گفته مک کینزی، تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا تا آخر سال 2023 به 43 میلیارد خواهد رسید (یک افزایش تقریبا سه برابری نسبت به سال 2018). این رونق در رشد، که تا حد زیادی توسط هزینه‌های پایین‌تر فناوری حسگر ایجاد می‌شود، نشان‌دهنده فرصتی عظیم برای صنعت است. این از طریق افزایش دید در عملیات فروشگاه و میدان، همچنین زنجیره تامین تولید و از راه دور، جریان تولید را افزایش ‌می‌دهد. در نتیجه منجر به عملیات برون سپاری می‌شود.

اینترنت اشیا قابلیت‌های جدیدی دارد. شبکه‌ها و سیستم‌هایی ساخته می‌شوند، که داده‌ها را مبادله می‌کنند، هوشمندتر و مستقل‌تر می‌شوند، و به ما در حل چالش‌های جامعه مدرن کمک می‌کند. اینترنت اشیا راه را برای شهرهای هوشمند، خانه‌های هوشمند، لجستیک هوشمند و تامین انرژی هوشمند هموار می‌کند.

3. پیشرفت غیر یکسان تکنولوژی و مردم

مهم‌ترین عامل در تحول دیجیتال، تکنولوژی نیست، مردم خواهند بود. مشکل اینجاست: افراد کافی با مهارت (و طرز فکر) برای استفاده از قابلیت‌های دیجیتال وجود ندارند.

طبق گفته گارتنر، 64 درصد از مدیران بر این باورند که کارکنان آنها نمی‌توانند با نیازهای مهارتی آینده هماهنگی داشته باشند. کمبود مهارت یکی از موانع اصلی تحول دیجیتالی صنعت در سازمان‌های بزرگ است. برای غلبه بر این مشکل، بسیاری از شرکت‌ها از قبل استفاده از سیستم‌های آموزشی را تشویق می‌کنند تا کل سازمان برای مقابله با هر چالش دیجیتالی آماده باشد.

مقاله “6 مزیت اتوماسیون صنعتی برق در تولید” را نیز بخوانید!

4. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین انقلابی در تولید ایجاد خواهند کرد

آمارها تصویر واضحی از اهمیت هوش مصنوعی در صنعت ارائه می‌دهند. طبق گزارش اخیر Accenture، فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تا سال 2035، بهره‌وری در تولید را تا 40 درصد افزایش خواهند داد. با این حال، فاصله قابل توجهی بین جاه‌طلبی و عمل وجود دارد: 92 درصد از مدیران ارشد تولید معتقدند که فناوری‌های دیجیتال امکان «کارخانه هوشمند» را فراهم می‌کند. این منجر به افزایش سطح بهره وری و توانمندسازی کارکنان برای کار هوشمندانه‌تر می‌شود. اما امروزه تنها 12 درصد از تولیدکنندگان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. بنابراین، کسانی که زودتر تغییر به سمت تحول دیجیتال را پذیرفته‌اند، مزیت رقابتی در بازار خود خواهند داشت.

مقاله “ 6 راه افزایش بهره وری در تولید با کمک هوش مصنوعی ”  را نیز بخوانید!

5. XaaS (هر چیز به عنوان یک سرویس) بر راه حل‌های داخلی تسلط خواهد داشت

کسب و کارها به طور فزاینده‌ای به برنامه‌ها و خدمات ابری شخص ثالث روی می‌آورند تا کار را برای آنها انجام دهند، به جای ارتقاء مهارت کارکنان فعلی. رویکرد XaaS نوید کارایی مالی، بهره‌وری بهبود یافته، امنیت سایبری قوی‌تر، افزایش چابکی و انعطاف‌پذیری را بدون بار ساختن و مدیریت راه‌حل‌های اولیه، می‌دهد.

6. هوش مصنوعی (AI) شکاف مهارت‌های فناوری اطلاعات را پر می‌کند

بر اساس نظرسنجی اخیر از 600 رهبر منابع انسانی، 40 درصد از کارفرمایان معتقدند هوش مصنوعی به پر کردن شکاف مهارت‌ها کمک می‌کند.

در حال حاضر، هوش مصنوعی مسئولیت‌هایی را بر عهده می‌گیرد که معمولا برای انسان‌های باهوش فناوری وجود دارد. چنین پیشرفت‌هایی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا توسعه‌دهندگان کمتری را استخدام کنند، که می‌توانند به‌جای غوطه‌ور شدن در کدنویسی بی‌پایان، روی چالش‌های آینده و استراتژیک تمرکز کنند.

7. امنیت سایبری و حریم خصوصی داده‌ها در تحول دیجیتالی صنعت

حفظ حریم خصوصی برای همه شرکت‌هایی که امیدوارند در تحول دیجیتال سرمایه گذاری کنند، حیاتی می‌شود. دستگاه‌های IoT و 5G فقط به آسیب‌پذیری داده‌ها کمک می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ و کوچک باید تلاش کنند تا در این زمینه دچار تخلفات نظارتی نشوند. به همین دلیل، قرار است امنیت سایبری به یک مزیت رقابتی کلیدی برای کسانی تبدیل شود که قصد سرمایه گذاری در دیجیتالی شدن را دارند و می‌توانند سیاست‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی خود را به مشتریان منتقل کنند.

به اشتراک‌گذاری این مطلب

1 دیدگاه برای “7 ترند تحول دیجیتالی صنعت در آینده نزدیک”

  1. پینگ بک: تجزیه و تحلیل داده ، کلید بهبود عملکرد صنعتی شما - شرکت سپنتا فرآیند صنعت

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در خبرنامه

از آخرین محصولات و اتفاقات باخبر شوید...